1

آمار کاربران داخل ایران در فیس بوک

از آنجا که ایران از سوی بعضی قدرتهای جهانی تحریم شده است تا از دسترسی به منابع قدرت باز بماند، و از آنجا که ما خود نیز خود را تحریم میکنیم تا از بعضی دیگر از منابع قدرت یا همان منابع قدرت بازبمانیم، و از آنجا که تاثیر سیاست ها و استراتژی ها را می توان در ارزیابی های کمی بهتر مشاهده کرد و برای تشخیص مسیر آینده
به این تحلیل توجه کنید:
با توجه به تمامی این پارامترها میتوان عدد کاربران ایرانی فیس بوک در داخل کشور و بدون احتساب کاربران ایرانی مقیم خارج از کشور را عددی بین شش تا دوازده میلیون نفر دانست


facebook.jpg

ظرفیت بازاریابی اینترنتی در ایران: بررسی مورد فیس بوک
میثم دارابی / کارشناس توسعه کسب و کار
فروردین 1390

facebook1.jpg

بر اساس تحلیلی که در خبرگزاری ایسنا در مورد کاربران فیس بوک در خاورمیانه انتشار یافته است بر آن شدیم تا به تحلیل کمی این موضوع بپردازیم. به نقل از خبرگزاری ایسنا ،  بر اساس يك گزارش جديد، شمار مشتركان فيس بوك در خاورميانه و آفريقاي شمالي بيش‌تر از نسخه‌هاي روزنامه‌هايي است كه در اين منطقه منتشر مي‌شوند.

facebook2.jpg

درباره شبکه‌های اجتماعی و میزان تاثیرگذاری آنها بر بازاریابی، حرف‌های زیادی زده می‌شود. بسیاری از سازمان‌ها در فیس‌بوک، توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی مجازی صفحات مخصوص به خود ایجاد کرده‌اند. درحالی که بسیاری عقیده دارند که ارزش حرفی که دهان به دهان میان مشتریان می‌گردد بسیار زیاد است، ولی ارزش واقعی شبکه‌های اجتماعی هنوز به طور کامل شناخته نشده است. تاکتیک های قوی و موثر فیس بوک، توانست در ظرف حداکثر 3 سال، بیش از 500 میلیون کاربر را در سراسر جهان جذب نماید.  این نتیجه انفجاری، بازاریابان اینترنتی را به سمت درآمدزایی در محیط فیس بوک سوق داد.  بازار تبليغات اینترنتی در خاورميانه اگر چه نوپاست، اما با سرعت خوبي در حال رشد و گسترش است.به گزارش فارس به نقل از آي تي پي، بررسي هاي موسسه تحقيقاتي نشان مي دهد، اين بازار تنها در امارات متحده عربي در يك سال اخير بيش از 5 درصد رشد كرده و مي توان انتظار داشت كه در آينده به بازار پرسودي مبدل شود.

facebook3.jpg

بررسي ها نشان مي دهد 29 درصد از شهروندان خاورميانه عربي در آينده نزديك درصدد خريد سيستم هاي قابل حمل چندرسانه اي و 24 درصد در انديشه خريد سيستم هاي بازي ويديويي هستند و اين روند در سال هاي آينده باز هم تقويت خواهد شد.بررسي مستقل ديگري كه توسط InMobi صورت گرفته حاكيست ميزان مشاهده آگهي هاي تبليغاتي همراه در منطقه خاورميانه با 51 درصد افزايش به 752 ميليون مورد در ماه رسيده است. 40 درصد از اين آگهي ها بر روي گوشي هاي هوشمند مشاهده مي شوند .









کشور

جمعیت

تعداد کاربران فیس بوک

درصد جمعیت فعال در فیس بوک

قطر

848,016

481,920

56.8%

امارات متحده عربی

5,148,664

2,409,300

46.8%

رژیم صهیونیستی

7,473,052

3,272,380

43.8%

ترکیه

78,785,548

27,519,220

34.9%

کویت

2,595,628

796,160

30.7%

لبنان

4,143,101

1,094,880

26.4%

بحرین

1,214,705

303,360

25.0%
/ 0 نظر / 7 بازدید